26 juni 2014

Feelgood gör jag när jag får jobba


Godis!
Skramla med burken och jag gör allt för att få ta del av innehållet! Jag har hundra koll på att jag måste jobba för att få betalt, jobba är inte något negativt utan något jag och de flesta hundar vill göra lite nu och då!



Anna säger att det är viktigt att man jobbar fram en
belönings regel, då det är lättare för mig och Estelle att jobba rätt för att få vår lön.

Ett exempel är när Anna lägger nån godisbit i en skål, säger till mig "nej"  Då har vi arbetat fram en regel och jag fattar då "ahhaaa jag måste göra något för att få ett JA" typ: hoppa en serie hinder och sedan ett tecken av Anna som ger mig tillträde till skålen. Jobb sen lön!

Det funkar nästan till 100%
 jag är ju en smart jycke som ibland försöker mig på en genväg till att sno gobiten, jag vet vad som gäller med gör det ibland bara för  "ATT" (och lyckas ibland)
jag är ju en hund, och hundar ska vara lite små busiga ibland. Anna ler mest åt mig när det händer, hon känner oftast mig rätt väl och vet nog nästan de gånger jag ska leka lite tjyv.

Viktigt är väl att det inte händer "för" ofta, då blir reglerna inte som de ska och jag skulle kanske balla ur fullständigt och Anna skulle inte ha nån koll på vad hon belönar.

Inga kommentarer: