23 mars 2011

Kontakt och vardag tillfälle 3

Tass Tass
Idag har det varit skojsig hundkurs, och idag kunde Åke följa med!  Det gick bättre än förväntat, Anna trodde nog det skulle bli "jobbigt" då vi knappt jobbat på veckans läxor.
Jag var väldigt taggad, men inte så att det slog över utan jag bara var väldigt arbetsvillig, Anna vet inte riktigt hur vi ska jobba med den "biten" troligen är det mer passivitets träning *suck*
Vi gjorde massor av olika övningar.

Sitt- Anna gå ifrån dra lätt i koppel, gå tillbaka möta mig (jag sitter) sedan passera rakt bakåt (jag sitter) sedan tillbaka och ge mig frikommando
Samma sak med ligg och stå, stå kunde jag inte så bra som jag borde utan Anna fick nöja sig med att bara gå framåt, men inte passera bakom mig. Vi ska öva öva extra mycket på det denna vecka.

Sedan hade vi lite skvallerträning, tror nog att Anna är ganska nöjd med mig gällade just att "skvallra" det är som det låter, vi tex gå och så möter vi en hund..jag ser den och tittar då genast på Anna! Lätt som en plätt?
Vacker smart och ganska gó

Inga kommentarer: