30 juni 2014

slalom och kontaktfält

Måndagskväll
Idag blev det en tur upp till klubben för att köra ett skönt träningspass. För mig blev det lite "ner ner ner" kontaktfält, som i huvudsak går ut på att Anna försöker visa mig hela vägen ner på kontaktfälten. Ner ner ner som metoden kallas av Anna är långt ifrån optimal, men en nödlösning på ett problem som alltid varit närvarande.(se video)
 
 
Visst skulle vi säkert kunna kämpa på och få till "två på två" men Anna känner att hon inte orkar köra om och lära om mig.
Estelle är det en annan visa med, hon är ju ung och "oförstörd" det går verkligen framåt med hennes kontaktfält, och jag har aldrig sett henne hoppa av a hinder eller balansen, dock har hon tagit en flygtur från gungan någon gång.
 
Slalomträning blev det även med oss båda, jag fick lite kniviga ingångar medans Estelle faktiskt med helt nedsänkta bågar körde 12 pinnar. ( se video)
 
 

 
 
 

Inga kommentarer: