19 oktober 2011

Träna träna..utveckling?

Tass Tass
Videon är från förra veckans träning.
 Ibland undrar man lite fundersamt om utvecklings kurvan är på rätt spår? Både jag och Anna som är nya i sporten, har inga egna referenser och mått på hur långt man borde kommit efter första året?
Vi vet med säkerhet ATT vi blivit bättre, men skulle vi kunnat komma ännu längre?
Under sommaren har vi i genomsnitt hunnit med tre träningar i veckan, varierat längd på passen. Sedan tävlingsdebuten har vi kommit en bit, då hade inte Anna någon koll på hur hon skulle styra och jag hade inte förstått alla de olika hindren. När det blir dags för Anna att köpa mig en tränings kompis, kommer det nog bli lättare att se, och lägga upp det första tränings året.

Fart
Anna har sagt att vi ska börja med lite fart, träning! Vi är trötta på att få tids fel! Visserligen har jag bara blivit odiskad i fyra lopp, och tre av dessa i Öppenklass det vill säga i tävlingar som alla klasser får ställa upp i och med en högre svårighetsgrad än en klass 1 bana, så vi vet inte hur tiderna hade stått sig i klass 1? . Det skulle kännas kul med en small hund på träningarna, det är nämligen lite som skiljer när man springer med liten eller stor hund säger Anna, men vad vet hon egentligen? jag och Anna vet exakt lika mycket/lite om agility.

Inga kommentarer: