6 mars 2013

Resultat Vintercupen Knivstahundsportcenter

Super nöjda
 
sol och blåst!
Vi visste ju inte riktigt vad vi skulle förvänta oss i finalen som avgjordes i söndags 3/3 2013, vi behövde inte vakna i mörker utan hade en lugn dag hemma innan det var dags att fara med blåa faran. Husse och Anna tog en blåsig sväng med mina flocksyskon, de som skulle vara hemma med lillhusse! Åke ville helst av allt gå hem, men Estelle skulle nog gärna varit ute lite längre.
 
När allt var packat och klart och jag satt i min bur i blåa faran, kändes det kul och lite lagom pirrigt. Det bästa med att tävla är ju känslan av att det är på "riktigt".
 
Snygg slalom
uppladdning innan vi åkte.
Det var många fina ekipage med i finalen, och några som saknades. Hoppbanan var en snabb bana så jag förstår att largeklassens hussar och mattar fick springa. ´Banan hade inte några fällor alls, det var en enkel bana, vårat lopp var bra men inte perfekt. Jag har ju lite svårt att svänga tajt, men tror inte vi förlorade så mycket tid på hinder nr 2. Lite tajtare hade varit att föredra. sedan när jag ska ta gula tunneln för andra gången springer Anna lite för långt så jag vet inte vart hon tog vägen, jag fick syn på husse som filma men sen hörde jag Anna ropa mitt namn och allt gick perfekt! Super slalom blev det, och det gäller för båda loppen!Noll hinderfel, men med tidsfel då vinnaren satte ref tiden. 
 
Agilityklassen var svårare, men mest då jag har demonen/demonerna kontaktfält! Anna fick ta det lite lugnt, men det hjälpte och jag satte alla kontaktfält och kom i mål med noll hinderfel! Tidsfel blev det så klart, då vinnaren var "något" snabbare än mig.

När alla var klara och allt räknats samman så slutade jag och Anna med 9,3 fel och en 12:e plats av de 48 ekipage som kom till start. Malin Elfström vann hela cupen med 0,06 fel! grymt roligt att se henne tävla.

"säker 6:a"
 I small totalen blev vi 6:a(av 13) slagna av 5 Shelties, men steget ner till nr7 blev ganska så stort vi hade ju 9,3 fel sjuan hade 32,87 fel. Vi är nöjda, och med bättre kontaktfält hade vi säkert kommit en eller två placeringar bättre. Nu får vi träna!

Inga kommentarer: