30 maj 2012

Klipp i benen

Onsdags träning

Idag var det dags för onsdags träning uppe på Häverö Bk igen! Husse tränade med Daisy i agility, och Åke fick spårträna båda var exemplariska på sina grenar. Jag älskar verkligen att komma upp till klubben och vill helst kela ihjäl alla tvåtassingar, Anna tror att jag ska gå av på mitten som jag viftar med kroppen.

Vi byggde upp en klass II bana, men en riktigt knepig ingång i slalomen. Idag hade jag 100% att ge och rusade som en uppretad Ferdinand, ja ni vet tjuren som sätter sig på ett bi på julafton. Anna kände verkligen:

"Det är HENNE jag ska ha"

Planen
Anna höll på sig och pressade inte mig, utan körde banan bara två gånger för att jag skulle behålla farten och att jag bara ska kunna förknippa agility med max fart. Vi får se om den planen funkar. Anna tränade även mig på lite kontaktfält, men bara i fart inga "två på två" Husse ska bygga en planka, som nedfarten på balansen det är meningen att vi ska försöka oss på "springande kontaktfält"

Mer agility åt folket
Det var extra roligt idag då vi var ett helt gäng som tränade, alla på olika nivår! vi vill ha ännu fler agility frälsta till klubben det blir ju så mycket bättre när man är fler som flåsar runt på banan.

2 kommentarer:

Gun sa...

Härligt Anna...ge järnet.
Hälsningar Gun

Unknown sa...

Ja det gör vi, men nu verkar det bli regn på vår tävling tur att agility är så roligt annars hade man nästan grävt ner sig.