20 juli 2014

Kungligt på Slottshoppet 2014

Det kanske kan bli lite kungligt?
Vår dag två i Skutskär och Slottshoppet. Luften var redan varm när vi var på plats kl 8:30.en halvtimme innan Annas första banvandring. Även om luften var varm kändes den inte alls lika fuktig som igår.
Idag var det först Estelle som skulle tävla, hon var mycket mer självsäker på plats men loppen idag var inte alls något att visa upp i slottets sal. Anna slarvade lite och var inte riktigt med på hur Estelle kör (hon behöver lite mer hjälp) A-hindret ville hon inte ta idag heller så det är absolut ovanan vid andra matreal som gör det. Däcket hade de otur med, fick smaldäcket igen i båda hennes lopp. Första loppet Ag hoppade ramen på första försöket, Anna försökte igen (och igen) och samma bistra resultat, i hopploppet sprang hon bara förbi. Vad har de tagit för lärdom av dagen ?

Estelle behöver träna på varianter på samma hinder.
 
Behöver träna upp säkerheten hemma på klubben!
 
Estelle har vuxit och trivs på tävlingsplatsen, vilket känns kul. Hon kommer få starta i de redan anmälda loppen sen blir det inte mer tävling för henne på ett tag.

Nu låter det som om inget var bra med syrran, men det var det! Anna tyckte farten var ok, och tunnel passager när Anna visade hela vägen. Hon behöver bara mer träning, så det skall hon få av Anna.
 
 Kungligt av mig, Alice Levander
Kände mig mycket mer hemma på tävlingen idag och var lite mer mig själv, skällde lite och var mer alert inne i tältet och runt tävlingsplatsen.
Anna som var riktigt ringrostig i går var mycket bättre på att styra mig idag! Hon ångrar inte att vi gick upp i trean, så mycket roligare banor, så mycket mer att fundera på inne på banvandringen, så mycket roligare att titta på klass 3!
Första start för mig idag var hoppklass, med för mig en galet svår slalomingång! Vi klara oss nästan genom hela banan. Det är verkligen tajt mellan alla hinder tunnlar och grejer! minsta vift så tar man med lätthet en felaktig väg! Anna var lite väl taskig mot mig, efter en raksträcka skulle jag tajt (för mig) in i en dold tunnelingång ( tränar sånt alldeles för lite) Anna vred inte tillbaka tillräckligt och gastade på mig på tok försent så jag tog ett extra hinder, det jag såg framför mig! Men summan av loppet är endå klart godkänt! se loppet nedan:
 
Odiskad i klass 3, PREMIÄR!
Agilityklassen bjöd på några huvudbryn, Anna gick banvandring och noterade att det verkligen är på tiden att träna lite mer tunnlar under balanshinder. Efter Anna försöker köra sina "ner ner ner" på kontaktfält kommer vi aldrig bli särskilt stabila i agilityklassen, men det är något vi valt att göra! Tunneln under balansen var inte svår, men den under A-hindret trodde aldrig Anna att jag skulle ta.
Loppet blev inte vårt vackraste, Anna hann inte vara där hon hade tänkt efter A-hindret som resulterade i ett mindre vacker hinderpassage. Efter gungan tänkte hon först skicka mig fel, tog tillbaka mig som även det blev tidsödande manöver. Se loppet nedan:
Vi tog oss tillslut i mål, utan disk! Själva tiden och placeringen var inte kunglig, men 19 av 71 startande får vi väl se som en framgång? Fjärde starten på ett år, och med så lite träning! Kom ihåg att jag löper som en extra svårighets bonus!
 
Tack bästa husse som badade mig ibland, och körde BUZZ så bra! BUZZ är husses nya skrotbil, en volvo (det ni!) Anna uppskattar sällskapet i tältet, och en glad Anna ger bättre go på banan. Puss husse.
 
Estelle tränade lite slalom på framhoppningsbanan, och där klarade hon massor!
 

Inga kommentarer: