7 februari 2012

Start på året

Tass Tass

Nu är det verkligen en hel evighet sedan vi var inne på bloggen!
Vad har hänt sedan sist? Första tanken inte speciellt mycket, men vi närmare eftertanke en del, här kommer ett axplock.

ÅRETS FAMILJEHUND 2011

Vår kompis Miqro fick den ärofyllda titeln Årets familjehund 2011, lite besvikna blev jag och Anna då vi tyckte vi hade en god chans att faktiskt vinna titeln, och många hade faktiskt oss som favoriter. Vi bloggade ofta och delade med av oss filmer och massa bilder, men ibland går det inte som man vill.
 Miqro och hans Marie var dock värdiga vinnare så ännu en gång grattis! Ni kan själva gå in och läsa på deras fina blogg  www.miqro.se Miqro är oerhört söt i verkligheten och Marie lika minst lika trevlig som hon framstår i reportaget i Härliga hund.

ok ok...femma blev jag..
UTSTÄLLNING -pris-

Att vi vet att de är så trevliga är ju bara för att vi kunde träffas på
 blandisutställningen som hölls i Kista nu i Januari  Bilder finns att se HÄR ( Blandis.org )
Jag ställde upp i unghund 1 och placerade mig på sista rosett plats (5:e plats)! Jag fick fina omdömen, men i sista omgången kunde jag inte hålla mig utan blev helt enkelt tvungen att skälla lite på en stor svart "fuling" till hund.

 Anna har försökt jobba med mitt skällande, men tyvärr kunde jag inte hålla mig. Jag visade upp mig väldigt fint och Anna blev stolt över mitt fina "stå" jag stod länge och stilla. Det var ganska roligt att vara med på utställning, och vi kommer nog att ställa upp flera gånger.
 Anna pratade även med en kille i doggy  montern om  familjehund 2012  varande eller försvinnande (om det blir någon ny titel eller ej) jag skulle få mail om förändrings arbetet, men än har vi inte hört något alls.

I LOVE TRIX
En annan trevlig sak jag gjort vid några tillfällen är att besöka min Annas arbetsplats, där det bor en väldans massa pensionärer. Anna tycker jag är lite knäpp som blir så till mig, jag får visa upp trix som "var är Alice?" "stå på tassarna" "dra vagnen" just det trixet verkar många gilla. "pang" är också en klassiker som uppskattas. Anna vill någon gång i framtiden arbeta som ett vårdhundsteam, men jag är nog inte den rätta hunden då jag skulle få dämpa mig för mycket.


Hela flocken var på minivandring och korv grillning

Inga kommentarer: