9 augusti 2014

Lag debut och kunglig glans

Idag blev en lång dag i riktigt värme! Anna jag och Estelle hoppa in i Nissan och drog iväg till Österåker BK med blandade förväntningar.
Jag och Anna som legat lågt på tävlingsbanorna (och träningsbanan) har inte samma samarbete och vi "kan" inte varandra på planen just nu, men som sagt vi kan ju inte vara lika sammkörda när vi inte kört. Det känns nästan lite som när vi börja tävla och försökte få kläm på allt. Jag gjorde dock en helt ok lag debuti Smått och blandat, går in och nollar ag lopp på skaplig mopstid! Men som bara jag kan är mitt andra lopp en flopp! Men vi drar inga stora växlar på det resultatet. 15 fel i slalom, ovan vid att ha Anna på den sidan (brist på träning) trött(varit på plats hela dan) (=tävlingsovana håller inte ihop) fick någon femma på ett kf också som en bonus. Första loppet bäst i laget andra loppet sämst. Men så kul att få köra i lag, och nära SM-pinne blev det i första loppet! Vi blev 3:a av 8 lag där placering 1 och 2 gav pinne! Känns ju kul! De andra i laget verkar trevliga och lättsamma.
Estelle stod för en riktigt kunglig insatts! Hon har ju fortfarande bågar på träning och inte ens tränat på de senaste veckorna grejar i båda loppen slalom! Första loppet på andra försöket i andra på första försöket! Lopp ett var bästa som helhet, dock gör Anna något konstigt bb som jag då aldrig sett att de tränat någonsin, Estelle går mot fel ingång men hör Anna och klarar sig undan fel (tog lite extra tid dock) slalomen hade inte högsta växeln så där försvann lite mer tid. Total resultat placering 9. Andra loppet slarvar Anna med att följa till tunnel ingång sen behöver Estelle träna på däcket då hon hoppa i ramen. I morgon körde de samma ordning med S först, så Anna bestämmer att inte starta syrran i ag klass och spara lite på orken. Hårt att knappt ha tävlat och sen tillbringa hela dagen borta, vi åkte kl 6:15 och kom hem 19:30.

Inga kommentarer: