23 juli 2011

Malin Elfström agility träning

Tass Tass
Tidigare i veckan hade vi på Häverö BK åter chansen att träna med Malin Elfström, varje gång får min Anna lära sig massor av nya saker att tänka på och förbättra! det är tur för mig för då vill Anna träna massor och jag..ja jag får göra det jag gillar allra bäst (hmm märgben räknas inte va?)
Jag har lite svårt att sätta ord på vad exakt vi lär  oss varje gång, men på något sätt så blir det lättare och lättare för mig att veta vilken väg Anna visar. Anna försöker vara tydlig med  kroppen vart jag ska dvs vara vänd åt rätt riktning.Idag var vi uppe och tränade en stund på klubben och Anna kom i håg två av de tre "vägarna" vi jobbade på. Ni ser några missar, Anna tänker inte riktigt på "min" linje, men jag förlåter henne hon jobbar för fullt för att inte bara göra massa blindbyten! Anna och Mattias tog med sig kaffe och självklart fick Åke vara med och träna, han gjorde några snygga varianter på 4 hopp och en tunnel. Nu måste jag återgå till mitt märgben om jag slår Åke i agility kunskap så slår han mig i "märgbens ätar tävlingen" med HÄSTLÄNGDER.


I första klippet tycker jag inte att vi gör så stora misstag. Inte helt nöjd med den andra varianten, kan ni gissa vad jag menar?


1 kommentar:

Anonym sa...

Det ska nog bli bra det där, bara du får träna Anna lite till, Lycka till i Roslagen Alice !!
/ Ingrid