3 juli 2011

burrrr och burar

Tass Tass
Idag har det nästan varit lite kyligt om tassarna när man gått ut! Idag kan jag inte skryta om några stora äventyr alls faktiskt, min tvåtassing har arbetat kväll, och innan hon gjorde det har hon mest hängt med lilla argbiet som låter illa och far överallt, tror att den kallas dammsugare? I dessa tider räcker det med att någon klappar på mig så far det massa hår från mig, och det är visst inte särskilt poppis!
Några tokryck har jag haft för mig och busat med lilla Åke, det är så underbart kul när han piper.Igår var vi en sväng till klubben för att träna lite, vi tränade på "UT" och på lite kontaktfält, det är riktigt svårt speciellt om man ska till ett hinder direkt efteråt, så funderar vi lite på hur vi ska jobba upp farten på själva balansen? någon som har något bra tips?


Anna har beställt lite nya grejer till mig, dels en apport grej (man ska visst hålla någon sån nångång? lydnad?)
En tygbur och en stålbur. Det ska visst vara bra att vara lite i bur för att koppla av speciellt när man ska varva ner mellan lopp i agility. Anna säger att vi ska träna in det hemma först! Tass Tass

dogman.se

1 kommentar:

Iza, Mellanösterns princessa sa...

Bra val på burar! Canvasburen har följt med oss i vått och torrt på utställningar och andra resor, superbt för lite avkoppling mellan tränings/tävlingspassen. Du har en klok matte, det vill jag minsann påstå!!! =)