5 juli 2011

bara vi blev tre till -träning-

Tass Tass
Eftersom mina tvåtassingar inte tyckte det var något bra på tv bestämde de sig för att åka upp till klubben för att träna lite med oss hundar! en utmärkt ideé om någon frågar mig!
Båda mina tvåtassingar blev glatt överraskade när det var 3 andra två tassingar där och tränade med sina fina hundar! De hade byggt upp en fin liten bana som vi själklart också fick köra!
Jag var lite övertaggad i början, men sansande mig lite mer ju längre tiden gick. Anna har inte riktigt koll på hur hon bäst ska styra mig så ibland när hon ska göra vissa byten hinner hon inte riktigt tänka. Kolla på filmen får hon nog fram ett eller annat fult ord när hon inte fullföljer sin plan=) men jag har väl inte heller full koll på vad jag pysslar med! Vid ett tillfälle när vi skulle köra stack jag iväg till vippen för att träna några gånger helt själv, Anna sa något om min rädsla för vippen nog gått över och att vi inte ska träna så ofta på den mer;P
Tass Tass
I morgon blir det Stina träning, en ung och jätte duktig agility människa, kanske hon kan få ordning på min Anna?

Inga kommentarer: