27 juli 2011

Slalom och knepigt byte

Tass Tass
Idag har vi varit på ett av mina favorit platser, jo just det uppe på klubben, Häverö BK. Det var jag Anna Åke och Mattias och efter ett tag kom även vår granne Pernilla och hennes söta svarta hund Nellie! Flera gånger vi har varit uppe på klubben har vi kört olika varianter på den senaste Malin Elfströms tränings bana. Vi gjorde två varanter idag med som uppvärming det gick som en dans både för mig och Anna! Sedan fick jag varva ner i min tygbur medans Anna och Mattias valde en träningsbana ur pärmen. Det blev en träningsbana med två tunnlar slalom och ett gäng hopphinder. Anna fick klura lite på några av hopp kombisarna då hennes första val gjorde att jag gjorde en fulsnurr! Bra när Anna får tänka till lite.
Vi delade upp banan lite för att få till lite bra slalom ingångar, så fort Anna tvekar en liten liten stund funkar det inte alls, när hon kör på går det till 80 % bra! vi måste verkligen jobba på med slalomen.

Här nedan är en skiss på banan.
Trubbel biten är grönmarkerad. X visar den väg Anna valde, hon gör ett framförbyte! då tar jag fem och sexan utan fulsnurr innan sexan.
 Är det någon som vet hur Anna ska göra om hon inte gör sitt framförbyte vid 4:an?
ettan är också nr femton!  ingång av 8 och 12 tvärtom!


Jag var lite knäpp också, sprang i väg som en riktig "gröns" för att skälla på en annan hund! jag springer aldrig hela vägen utan springer skäller stannar två sekunder skäller sedan springer jag i 110 tillbaka till Anna. Anna säger att jag är en liten råtta när jag gör sådär! *fnys*

Inga kommentarer: