18 november 2011

Planer & reflekton agility 2012

Tass Tass

Reflekton tror Anna är en bra sak att göra ibland, för att kunna fortsätta att utvecklas. Anna satt i går kväll och tittade igenom alla träningar som husse har filmat samt de tävlingslopp jag gjort under detta år. Anna tittade mest på hur hon själv har agerat, hur hon har använt sin kropp för att visa det jag skall göra. Anna tror att genom att göra det, kunna fastställa en struktur hon skall hålla sig till när vi tränar och övar. Jag tror nog det kommer hjälpa mig att snabbare förstå vad jag skall göra.

Det kan ibland vara svårt att förstå sin egen utveckling när man inte har något att jämnföra med, vi är ju ett unikt par som inte funnits förut, och efter vårt samarbete kommer det inte vara samma sak.

Vad Anna upptäckt är att ju mer kraft hon har ju mer kraft ger jag. Rent teoretiskt är det lätt att förstå men när man är på träning i praktiken är det inte lika självklart. Anna skall under vintern lägga upp en träningsplan på papper, göra en så kallad träningsbok där hon kan föra noteringar och skriva önskade mål med olika övningar samt verkligen skriva ner VAD vi tränat på, ibland blir det lite så att man tränar lite för mycket på det man redan kan och då blir det inte speciellt utvecklande i ett större perspektiv. Anna säger att det liksom spritter lite i kroppen när hon ser våra videos och bara vill ut och träna och tävla för att kunna jobba på våra brister och vinna vår första pinne i ettan! Jag hoppas och tror att under 2012 kommer det att komma någon pinne eller två eller??? ja det beror nog mest på hur många starter vi kommer att komma till.

Ett är säkert, agility är fortfarande vårt huvudsakliga intresse, ja om vi bort ser från vardagsmyset!

nybörjare på väg vidare mot 2012

efter vinter kylan då j*vlar kör vi!

Bäst kan bli bättre!

Inga kommentarer: