3 juli 2012

Lydnad


Super krafter på lydnads plan?
       -nja men bättre dag för dag-

Igår var det lydnads kurs igen, vi övade på massa saker. Det som var extra svårt för mig är nog tandvisningen, inte för att jag är rädd eller bits utan mer för att jag får ADHD av människor!
När det är tandvisning på tävling skall man visst inte slickas, hoppa och låta som en gris, utan bara sitta och vara lugn.
Anna ska öva med mig, sedan öva med andra när jag har fattat till hundra!

HIT
 Inkallningen funkade fint, sätter mig snyggt enligt Ylva. Hopp över ett jättelågt plank förstår jag inte ens att det är ett moment, busenkelt om någon frågar mig!
 ok, jag har andra grejer att jobba med, som att verkligen sitta hårt (även om Anns är nära) läggande under gång är i min värld krypande under gång...
Anna MÅSTE jobba med att isolera och slutföra varje moment och se till att belöna i rätt ögonblick, jag bjuder lite väl mycket på beteenden!

Plus träning
 I morgon Onsdag blir det nog sista passet agility innan Slottshoppet, Anna påstår att hon är lite nervös. Körde en kort träning på agilityplan igår efter lydnadskursen, ni skulle sett mina slalom ingångar! tvära, rakt på, höger och vänster, samma snabba fart "hur som haver" kul.  Tränade lite kontaktfält också, det gick "fint"   MEN det brukar inte betyda så mycket när vi sedan kommer på tävling, då   tävlar jag mer i att undvika så många sådana fält som bara möjligt är:-*
Super krafter?

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: