28 augusti 2012

Kontaktfälts djävulen

Ska det vara så svårt?
Idag var vi upp till Häverö BK för att träna lite kontaktfält, och det märktes att  vi måste träna, träna mycket.
 
Två på två
Vi tränade "två på två", vi har bestämt att köra vidare med den metod som vi redan har påbörjat.
 
Fel belöning
Problemet är, och har varit att jag tappar tempo uppe på bommen och saktar in ännu mer på nedfarten då vi tränat "två på två" det beror med 100% säkerhet att Anna tyvärr har belönat mer på själva "två på två" och glömt farten till "belöningen" "att stå två på två".
 
Slumpen
Anna känner att hon fastnat lite i träningen, eftersom hon inte får mig att förstå det hon vill. När Anna bara springer utan att titta på mig tar jag kontaktfälten kanske 70% av gångerna, men mer av en slump än medvetet.På tävling så är det mer "tryck" och då blir det nog snarare 30/70.
 
Target
Medveten om beteendet är just det Anna vill att jag ska bli, nu har hon börjat träna med target igen med förhoppning om att jag ska trampa mer medvetet, och oavsett Annas placering.
 
Bygga upp förväntan på slutet, som ger farten till belöningen låter i teorin överkomlig, men i praktiken oändligt mycket svårare. I morgon har vi Malin träning, Anna får väl fråga IGEN, men hon vet ju vad hon SKA göra, men det är ju just det dära med det praktiska....


bli medveten och bara göra rätt, hur kan det vara så svårt?
 

Inga kommentarer: