30 augusti 2012

Vaccinations dagen


nästan som en högtidsdag..
Idag fick alla hundar hemma hos oss åka och besöka veterinären, och jisses så glad jag blev när jag fick syn på Annelie Eneroth! Anna är på riktigt orolig att min svans ska gå av av mina viftningar! Det gick som en dans, jag fick visa några tricks och så fick jag något i nacken, kändes inte alls! Godis får man på det där konstiga bordet som kan åka upp och ner. Anna och husse tyckte det var bra att Estelle fick följa med oss stora och se hur lätt det är. Åke som är lite mer mesig när det gäller sprutor klarade det toppen han pussade Annelie och visade sitt " gott trick" alltså när han slickar sig kring munnen. Estelle fick sin 12veckors spruta och hon verkade gilla veterinär godiset hon också.
Jag hade en vikt på 7,1 Kg och Estelle vägde 2,5kg hörde aldrig Åkes vikt men tror den var som den brukade, lite mindre bara.


bokfört och klart!



Inga kommentarer: