27 november 2012

lättar upp mörkret med Malin träning

Nu i kväll var det fullrulle på gröngräset, nåja i allafall på konstgräset i Alunda.
Det ger så otroligt mycket att få träna och samtidigt bli granskad. Anna måste hjälpa mig mer, genom att ge mig min linje och samtidigt följa sin linje det låter enkelt men det är svårt för min Anna som gärna rör till det. Det är något vi ska tänka extra noga på, eftersom vi vill tjäna tid och få bästa vägarna. Anna får bli mer exakt på banvandringen och verkligen tänka till lite extra. Vi har en gång till innan jul inbokad i Alunda, då får det bli linjeträning! Vi tränade lite slalomingångar också, nyttigt och det gick bra, Anna har slarvat med att träna in att hon går över till andra sidan när jag kommit in i slalomen vilket har begränsat vägval. Slalompinnar upp i trädgården! om jag inte kommer ihåg fel blir vår sista tävling för året den 9 dec i österåker, där vi gjorde årets första tävling, men skillnaden är att denna gång startar jag i tvåan, så även om vi fortfarande är gröna i agility så kanske nyansen mörknat något?

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: