28 november 2012

mer Malin kurs


Snö
Snön har kommit, så nu får man göra gulsnö lite oftare.
 Idag har vi hunnit träna en stund, även om min Anna mest har nyst och haft sig. Vi körde skall, och det gick super bra! Låter illa och jag kan se riktigt farlig ut. Estelle växer och blir busigare för varje dag, idag har hon och Anna lekt "på tok för mycket". Hur kul kan en röd strumpa vara?
 
Kurstillfällen i December
Här trodde vi att det inte skulle bli så mycket mer agilityträning innan jul, och så bara så där så har vi två tillfällen med världens bästa Malin Elfström! 550kr för två gånger, som hittat. Kursen kommer att vara på Knivsta hundsportcenter, där perfekta tassar tidigare var. Perfekt ställe att köra agility på, inomhus torrt ljust och med ett nybyggt fikarum!
Tur att Malin skvallra om att det fanns platser kvar på kurserna! Minst två varianter varje gång, och något för alla nivåer klass I II och III. Vi bokade in 5/12 och 18/12, allt blir liksom lite roligare i livet med agility. Nellie min granne ska gå samma kurs, så minst en hund känner jag sedan tidigare!
 
JULKLAPPAR
Om jag får önska mig något i julklapp är det ännu fler kurser och mer agility och häng med min flock! kanske ett och annat grisöra skulle inte skade det heller. Kanske en ny korre? länge sedan jag såg min vapendragare korren från ÖB.
Jag och mina småsyskon, Åke 2år Estelle snart 6 månader.

Inga kommentarer: