26 november 2013

uppgradering av flocken

När två blir tre
Kanske inte årets största och underbaraste nyhet om man fråga mig, men tvåtassingarna verkar glada åt att det numera bor en liten liten kissemiss på Jacobs rum. Inatt hade den lilla kommit och allt hade gått lugnt och fint. Jag har fått kolla på den en gång, jag nosa kände kattlukten och försökt undvika situation som varje klok mopsmix gör eller bör göra. I min ungdom försökte en katt (hon som nu är en ödmjuk mor  till lillkatten (blivande monstret) attackera mig oprovocerat, och traumatiska upplevelser sitter kvar i ryggmärgen. Hur som helst så är det bara att gilla läget eftersom det inte finns några planer på att den ska flytta. Två katter blir till tre, enligt mig 3 för många.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: