26 november 2013

Döda Seriehundar och vi levande


"Röra till det"
I det stora landet bortom Atlanten har något tragiskt hänt, ja enligt fansen. På tv går det en skapligt rolig tecknad serie som heter Family Guy. Det lilla jag gluttat på serien när lillhusse kollat handlar i stort sett om en märklig dysfunktionell familj en mamma en pappa och tre ungar och deras hund.
 
Det handlar väl om vardagensbestyr på ett komiskt sätt, men den roligaste karaktären är just hunden, Brian en labrador från Texas. Brian liksom jag är mer mänsklig än hunderlig, men hans alkoholvanor rökvanor och hans liberala inställning till droger kanske inte matchar fullt ut.
 
 Denna lite uppseendeväckande karaktär har nu blivit dödad av seriens producent,  ja hur man nu dödar en icke existerande tecknad knubbig hund. Raderad genom en klassisk
 
 "överkörd-av-en-bil-scen"
 
de ville röra om lite i serien var tanken och familjen skaffar sig visst ett nytt husdjur. Nu finns det visst tokmånga tvåtassningar som är mäkta upprörda över detta icke mord. Skrattar lite tyst för mig själv "hihihi"
 
Anna och jag körde lite fotografering i helgen, med advent i tankarna. Senare kommer resultatet dyka upp. Vi satte ihop en liten serie med en livslevande hund, jag! Kanske kan vara en tröst att Anna aldrig kommer döda mig för att "röra till det" men jag är inte fiktion utan mycket existerande och uppseendeväckande oknubbig mopsmix i mina bästa år.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: