21 november 2013

vinterträning



Tass Tass

Nu har vi kommit in i vår vinterträning, det är skoj att vi kommit igång med lite mer regelbunden träning efter en liten agilityvila. Både Anna och jag tror på lite perioder av träningspauser för hinna återhämta sig och få längta till träning.
Vi har hunnit med Malin träningar också.
 Vad vore vi utan Malin? Hon är perfekt för oss, hon förklarar så bra och kan både ge ris och ben! Hon har ett riktigt bra öga (eller båda ögonen är nog bra) hon ser så mycket och kan alltid få oss att prestera ännu bättre. Malin ser alltid de bästa vägarna och de enkla lösningarna som Anna inte kan se. Vi är väldigt tacksamma att vi kan få lära oss av henne, även om hon nog får ruska på huvudet i bland.
Vi tränar i två grupper i Långhundrahallen knivstahundsportcenter, dels via Knivsta BK och vår egen klubb Häverö BK. 
Estelle har börjat köra lite mer svängar och det ser riktigt bra ut! Hon är lite lustig då hon springer alldeles tyst..mycket olikt hennes ras, vi får väl se om tystheten håller i sig. Anna har mer seriöst kört igång med hennes target beteende som ska resultera i ett kontaktfältsbeteende, sånt som jag inte har. Anna kör "visa"ner metoden med mig samtidigt som hon säger ner, långt ifrån ett hundraprocentig lösning men endå nån slags kompromiss.

I helgen skall det visst bli lite fotografering har jag hört, i julandan. Nästa agilityträning blir på måndag, då blir det dubbel träning, först med grupp A (knivstagruppen) och sedan ska Nellie med Pernilla mig Anna och Estelle köra ett pass med gurun Malin.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: