19 juli 2014

Slottshoppet 2014

Så särskilt kunglig blev inte vår debut i 3:an idag
Men värre kan bara bli bättre. Våra förutsättningar kan man ju inte säga var de allra bästa. Nu avskyr vi att skylla ifrån oss, men nu gör vi det "lite" i allafall.
  • Varmt, riktigt varmt och trubbnosar som mig gillar inte det!
  • Första veckan i löpet
  • Första starten på tävling snudd på ett år (med några veckors fel marginal)
  • Ringrostig Anna
  • Första start i 3:an.
I agilityloppet funkade vissa grejer även om det blev strul vid flera tillfällen. Anna tyckte banan kändes väldigt tajt, men med det sagt även kul! Även om jag redan hade fel med mig så är det Anna som diskar oss genom att skicka mig runt ett hinder istället för rakt över..hjärnsläpp.
Hopploppet vill vi mest glömma..egentligen ska vi inte diska oss och göra ett sånt katastrof jobb. Se länken där finns båda loppen.

Slottshoppet debut klass 3: http://youtu.be/oJAdApTGsGI

Estelle var ypperlig på att ta det lugnt i tältet och sov lunch med husse. Den långa väntan märktes det att hon inte har rutin på. Starterna sitter hon bra på! Slalom sitter inte, det är just den som gäller att sätta nu. De tränar för fullt, men tyvärr funkar inte slalom på tävling som på träning än (men det kommer)
A-hindret tog hon inte, jag tror det var för att hon helt enkelt tyckte den såg konstig ut (vi har ju bara kört på den vi har på hbk) smalt däck har hon inte heller kört, så där hoppa hon fel (vanliga däcket gick bra i ho) Estelle är lite mer känslig än mig och gilla inte musiken som hördes när hon körde agilityloppet (men hon växer och får tävlingsvana utan att det händer något otäckt) Det gäller att hon känner mer och mer självförtroende. Anna tragglar inte om i onödan(testade på slalom eftersom hon "kan"hemma) i morgon springer de bara förbi och tränar mer hemma istället.
Summan av dagen:
Jag är endå skapligt på under loppen. Svårt att sätta betyg på mina lopp, men visst det kunde gått både bättre och sämre. Jag låg faktiskt mest och sov emellan loppen och det är inte likt mig, jag brukar vara alert och på g mest hela tiden. Estelle var duktig, och med lite mer säkerhet kommer mer fart. Anna då? Hon är inte nöjd med sin handling, avigt och inte sitt vanliga "go" blev som..ja..avigt och kantigt. Vi får se om hon kan mjuka till sig i morgon.

Inga kommentarer: