16 juli 2014

Taskig tajming

Ibland går saker lite mothårs kan man säga. Motvals är nämligen min debut i trean i helgen, varför kan man tycka?
Viggo den lilla pudeln hade rätt, han sniffade till sig att jag skulle till att löpa! Tre dagar har jag nu droppat rött, varit lite depp. Jag vandrar ibland lite planlöst med svansen i ett rakt i, eller lite mer i j form. Anna brukar då stänga in mig hos lillhusse, där kan jag inte vandra lika mycket utan lägger mig ner.
Debut i trean med löphjärna? Ja, vi kör endå. Jag brukar vara på g endå (lite långsammare än vanligt) Jag har tagit två pinnar när jag tävlat under löp, visserligen i klass 2 men endå! Svansen åker upp så fort Anna tränar något, så visst kan jag och behöver något annat att tänka på. Pjåska med mig när jag vandrar som en vålnad skulle bara göra mig mer deppig. Ska som sagt bli spännande att få stå på start, augusti 2013 var senaste starten och då jag fixade min sista pinne i 2:an.
Vad vi hoppas på i debuten?

Ha skoj!!!

Inga kommentarer: