24 februari 2013

Camilla Brundin kurs -dag 2

Full fart
Repris på morgonsysslorna för Anna, jag passade på att gå upp till sängen och morgonmysa med husse, när Anna ropade på mig, så låg jag kringlad kvar på husses kudde och hade ingen lust alls att börja min dag 7:25. Anna fick helt enkel komma upp och lyfta ner mig till hallen. När jag fick klart för mig att vi skulle åka bil och inte gå på tidig morgonpromenix skruvade sig knorren rätt och jag hoppade med glädje in i blåa faran. Det blev ett stopp inne i Uppsala, jag såg inte så mycket men skällde till lite för att markera min närvaro, Anna sa att det var ok, och hon bara skulle blåsa och visa sitt bevis att hon får köra bil.
 
Kurs
Idag kändes övningarna lite lättare, men med vissa lite knivigare moment. Anna skulle mest hålla koll på sitt spring och lita på mig mer.
 Blindbyten kan nog vara en bra grej ibland, vi har fått känna på det lite mer än vi någonsin gjort tidigare. Nu gäller det bara att träna in tajming.
Tunnlar har det varit en heldel av dessa två kursdagar, vilket är toppen för mig som inte riktigt förstått tjusningen med att rusa i sånna. Jag höll bra nivå och höll i alla varianter, missa inte en enda slalom ingång! Det skulle vara kul att kursa för Camilla igen, vi får se om det kommer något mer tillfälle. Filmen är från den sista banan, lite enklare utan slalom, det går fint nästan hela vägen blir oerhört konstigt vid ett tillfälle, men det blev rätt väg hur som helst.

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

sofia sa...

Så kul att gå kurs för Camilla. Det skulle vi oxå vilja göra.