23 februari 2013

Camilla Brundin kurs

Kaffe och blindbyten
Tidigt i morse började Anna greja runt i köket, det puttra om den röda lilla maskinen som gör svartvarm dryck. Tror det är livsuppehållande vätska för Anna, då hon alltid har en mugg som hon smuttar ur.
Skåpsdörrar öppnades och radions p3 spela för fullt, tissel och raffsel gjorde det till slut omöjligt att sova vidare på min favvo plats, fåtöljryggen. Jag trippa ut i köket för att undersöka, då såg jag kulväskan! Blåa faran drog iväg 7:30, mot Uppsala och vidare mot Bälinge.
 
Kurs
Det var länge sedan vi var och tränade i ett ridhus, vi har ju bara lyxat med konstgräs på sista tiden. Det var massor med andra hundar, och jag var på g.
Camilla var en rolig prick, och hade helt klart rätt när hon sa att det inte skulle vara svårt för hundarna utan för tvåtassingarna! Anna har som bekant inte svårt att hänga med mig, hon springa om mig lätt, det som är svårt med det är ju att hon då placerar sig fel kommer för långt och får min väg att bli sämre.
 Anna har även svårt att lita på att jag ska göra det hon visar och stannar kvar lite för länge för att "kolla" då minskar jag fart, viljket betyder "piss" tid. Det är verkligen en hel vetenskap det här med agility. Blindbyten, våga fullfölja och inte tveka. Ja det ska bli spännande i morgon, då blir det tidigt igen. Väldigt roligt var det i allafall att träna för Camilla Brundin (klicka på namnet för att komma till hennes sida)


agility struggle
vi hoppas det är så, för nog får vi kämpa ibland.

 

Inga kommentarer: