15 maj 2013

Knivsta BK stolpe ut



Kvällstävling KNIVSTA BK
Kniviga banor
Jag mormor och Anna åkte tillsammans till Knivsta för att jag skulle få tävla lite igen. När vi såg banorna var det lite "uppgivet" det såg på tok för svårt ut! Agility banan var svår, när resultatet kom var vi bara tre small hundar som kom i mål utan disk. Anna körde på som om det vore träning, och det gick skapligt. Tyvärr finns inte agilityloppet filmat, jag lyckades riva ett hinderstöd! Anna höll mig för länge så när hon visade över blev det lite tajt. Slalomingången var lite knivig och vi fick en femma där, även var jag lite rask över balansen så där fick vi med oss ytterligare en femma. 15 fel räckte dock till en andra plats! Domaren kommenterade mig : Häftig hund!
 
Hopploppet började lite onödigt med en femma för rivet starthinder! Anna tar på sig felet eftersom hon satte mig så dåligt i starten. Resten av loppet var toppen bra, lite snabbare ingång i slalom och hastigare slalom hade kunnat göra loppet helt perfekt. Vi är nöjda, och av de som tog sig i mål, krossade vi fullständigt tidsmässigt!
Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: