2 maj 2013

8mars-2maj

"Snabbgenomgång"

Nu har det gått en halv evighet sedan vi sist satte ett avtryck inne på bloggen, det är får bli en snabbgenomgång över lite höjdpunkter.


10Mars: Estelle, kräks och är jättesjuk, Anna tempar och hon har undertemp. Iväg till Ulltuna och Estelle blir kvar, misstänkt stopp i tarmen. 4½ dag blir hon kvar! (lillskrutt)
oroliga var vi alla när Estelle blev sjuk.
 
11Mars: Anna, mormor och jag åkte enda till Väsby för att få träna för Veronica B. Det var kul, jag var inte på topp och höll inte min fart som jag skulle. Hoppas vi får möjlighet att kursa för henne igen då jag är "normal".
 
13Mars: Inomhus träning i Knivsta.
 
16-17Mars: Anna började sin A1 utbildning, alltså kursen som gör att hon blir instruktör i agility. Det verkar vara kul, fick vara med på ett hörn. Eva-Mare W verkar vara en kul typ.
 
20 Mars: Anna och jag missar Kenth S kurs, då vi inte vet hur dyrt det skulle bli med Estelles sjukhus vistelse.
 
22Mars: Världens bästa morfar skulle ha fyllt år! Saknad varje dag.
 
25Mars: Estelle blir av med sina stygn, hennes tarm fick kapas en bit och de öppnade henne på tre ställen, hon hade tuggat i sig lite plast och kvistar som gjorde stopp i systemet. (dumma hund)
 
30Mars: Påskmiddag hos Agneta, vi ses alldeles för sällan.
 
16 April: Jag frossar hundmat, då jag lyckats öppna skåpet där maten finns. Anna kommer hem och jag är tjock som om jag skulle föda 5 valpar! Ner till veterinären och får kräkspruta. Jag är precis 3år 7månader och 24dagar, och Anna 690 kr fattigare.
 
19April: Malin E träning, första gången hemma på HBK iår! vi körde på grusplan.
 
20-21April: Anna på kurs A1, sista helgen. Super trevlig grupp. Jag fick köra lite på lördagen, men på söndagen fick jag hålla flocken sällskap hemma.
 
22April: Anna och Jennifer kör premiär på HBK som "instruktörer"
 
24April: Malin E träning i Knivsta. Det var jag Anna Nellie och Pernilla. Mycket nyttigt verktyg för vårat kontaktfälts problem, samt tips på start träning.
 
27April: Husse jag Anna och Estelle träna agility på HBK. Åke fick spåra.
 
28April: PREMIÄR! första ute tävlingen för i år, Botkyrka BK dubbel disk, men med super bra fart!
 
29April: Anna och Jennifer körde kurs. Jag fick träna innan kursen,gissa vad? KF och lite start.
 
2Maj: Malin E träning på HBK. Anna blir lite lite smartare varje gång Malin "skäller" på henne. INTE låta mig tjyvstarta, kontroll, kontroll. Träna mer på tunnlar under balans och A-hinder.
 
 
Kort om mycket
Skulle kunna skriva en roman om bara Estelles äventyr, det var läskigt när hon blev så sjuk. Vi är ohyggligt glada över att alla vovvar här hemma har en försäkring. Estelles olyckliga "äthistoria" kostade 39000kr, tack och lov blev det bara 9500kr för våra tvåtassingar att betala. Ja och Anna är inte särskilt  glad över min "matgrighet" heller, då hon fick bära mig som en liten gris hela vägen ner till Veterinären 15:40 tisdagen 16 April.
 
 

Inga kommentarer: