15 maj 2013

säsongen igång

Tierp BK sol och vind
Agility tävlingar
Nu har verkligen tävlings säsongen 2013 kommit igång,
och det känns riktigt riktigt roligt. Det har börjat lite som förra året, första utetävlingen blev lite hipp happ. Diskade oss men även om det blev så,  så var känslan helt rätt. 
Vi har haft lite extra fokus på kontaktfält och starterna.
 Anna försöker vara bestämd, bestämd gällande hur starterna ska gå till. På tävling har det varit lite si och så. Hård ska hon nu jobba med nu, jag ska verkligen bli kvar tills jag hör kör, och inte när jag tror jag hör kör. Kontaktfälten har blivit så mycket bättre sedan vi hade Malin träning med huvudpunkt kf (kontaktfält) Anna låter mig tänka själv, då jag kan beteendet men slappar då Anna inte varit tydlig. med vad som är ok . Det känns som det kommer att bli en rolig säsong, med många saker vi kan förbättra. Agility måste helt klart vara den roligaste tävlingsformen med tvåtassingar.
Säsongens sex lopp           

träna tillsammans är guld!
Sex lopp har vi hunnit med, och helgen som var kändes bra, i Stockholm kom ju säsongens första nolla och söndagen i Tierp gav en andra plats men tyvärr med fem fel. Det som var extra kul med den placeringen var att det var i agilityklass och femman var inte missat kf, utan en vägran innan en tunnel. Farten var bra, inte maxad men bästa tid i mål blev det. Hopploppet var bitvis snyggt och Anna är glad att hon vågade släppa på vissa grejer och se hur det skulle gå. Tog en snygg slalom ingång! Ikväll är det kvällstävling på Knivsta BK, två lopp och vi har planen att bara köra, fart framför allt! Är man en mopsmix måste man försöka maxa farten, ja för att ha chansen!



Published with Blogger-droid v2.0.6
 

Inga kommentarer: