20 oktober 2013

Knivsta hundsportcenter

Tass tass
Det har varit en underbar helg, nu är det nog slut på värmen och vintern är på inmarsch.  Anna har städadat inne och ute och lite här och där man får vara glad att man inte ligger i någon säck på tippen.
Anna jag husse och syskonen (Åke och Estelle) åkte upp till hundklubben,det var dags att städa undan agilityhinder inför vintern, blev liksom punkt på utomhussäsongen.  Om det nu var punkt för utomhussäsongen så kan man säga att den kommande meningen är startskottet för inomhussäsongen, i morgon kl 19:00 ska träningen starta i Långhundra..
Kul med träning, vi har haft vilopaus från agility (utom vid ett tillfälle då vi hade Malin Elfströms träning) Anna tror att jag kommer explodera när jag kommer in i hallen på Knivsta hundsportcenter, vi får väl se. Vi kommer träna 1 till 2 gånger i veckan, vi har genom vår klubb bokat och genom knivsta bk. Det känns kul att det blir träna av denna vinter också, skillnaden blir nu att jag kommer få dela Anna med Estelle..men vi har faktiskt kommit varandra närmare på sista tiden genom en gemensam pojkvän, Zebbe. Zebbe är en zebra som lillhusse en gång fick av sin morfar, men av naturliga orsaker så umgås inte Jacob med Zebbe längre, lillhusse presenterade honom för mig och mitt hjärta var sålt.  Jag ville inte dela honom med någon men Estelles envishet imponerande på mig och nu för tiden sliter vi i honom som två tonåringar.  Zebbe en kille med ruter...nja..ränder iallfall. Nu ser vi framemot inomhusträningen i morgon med eller utan explosion.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: