20 juni 2011

Hårtussar och kloklipp

Tass Tass
Idag har vi haft kloklipp dag och jag fick en riktig omgång med borsten, som mer liknar en kam. Till en början var jag inte riktigt sugen på att bli ompysslad, men efter ett tag höll jag nästan på att somna! Vilken hög det blev av nästan vitt hår! Jag spanade in högen och ville nästan busa runt lite.
Kloklippning är numera en avslappnad övning hemma hos oss, det är nästan alltid husse som klipper både mig och Åke. Husse sitter skräddare på en filt på golvet och efter varje tass får man en liten bit gott! Hela processen tar mindre än fem minuter! Åke är lika duktig som jag. Tvåtassingarna har jobbat just med kloklippningen och det är något som vi gör 1 gång i veckan.

Anna har köpt en ny leksak till mig, en speciell som vi bara skall ha när vi tränar! Idag började vi klicka in den, och bollarna är i perfekt storlek ( två mini tennisbollar och ett snöre ) vi hade en rolig tränings stund körde lite slalom ingångar! Anna är lite av ett frågetecken, det funkar hur bra som helst här hemma! I morgon om vädret är som det varit på eftermiddagen skall vi åka upp till klubben för att träna lite!
Min nya träningsleksak! köpt på SM
Tass Tass

Inga kommentarer: