29 juni 2011

Morgon träning på Häverö BK

Tass Tass
"JISSES" Idag började dagen innan "natten" slutat, Anna drog upp mig redan före kl 6:00, om det inte var för att jag är en reko mopsmix hade jag nog skällt ut Anna, vilket jag lite senare verkligen var glad för att jag inte gjorde, det dröjde nämligen inte länge innan jag förstod vad det var som var på G, jo precis... AGILITY.
Det var husse Åke Anna och lilla jag som åkte bilen upp till klubben. Innan jag fick börja köra gick vi på kiss och bajs runda.
Idag tränade vi på "Malin" banan, kotaktfält och vippen.

Vippen
För ett par veckor sedan blev jag skrämd för vippen uppe på klubben, vippen brukar inte låta, men så plötsligt var det något i den som skramlade. Jag blev så pass skrämd att jag på sista tävlingen inte ville ta vippen! Men nu har vi kört med vippen varje gång på träning( Anna har slagit den i backen och givit mig godis när det skramlar) Så senaste två gångerna så har det gått som en dans! Tänk vad lite godis kan göra för mopsmodet!Så nu tar jag den igen utan problem, nästan lite bättre än innan.

Kontaktfält "två på två"
Vi tränar två på två som ska hjälpa mig att inte flyga över balanshindren. Jag skall stå med tassarna dels på hindret men med framtassarna i gräset. Det går bra nu om Anna små springer, då stannar jag och väntar på kör..inte alltid än men det tar sig vi tränar på.
"kom igen säg: KÖR"

Åke var duktig!Han hoppa lite och fick träna tunnel

2 kommentarer:

Ylva sa...

Hälsa din matte att ni är så duktiga som kämpar på och tränar!

Alice sa...

ja vi tränar ju för att det är så kul!