26 juni 2011

Historisk dag i Alunda

Tass Tass
Här händer det grejer ska ni veta, inte nog med midsommar och härliga människor, utan att min tvåtassing utan att prata med mig anmäler mig till en agilitytävling och dessutom på midsommaraftons morgon ( anmäler och betalar på datan)! Visserligen ska jag inte klaga jag älskar att göra grejer, speciellt agility.
Tävlingsdag Söndag
Idag började morgonen i ottan, nåja ovanligt tidigt för att vara Söndag, flocken packade väskor och det liksom kändes i luften att det var något på G.
Tävlingen vi åkte på var i Alunda på Olandtraktens BK ( inofficiell tävling) vädret var lagom varmt och skönt med blå himmel med så puffiga moln, vi tog det lungt innan och jag kunde slappna av ganska bra! Anna hade anmält mig till två lopp, men jag fick springa tre då hon kände att jag skulller orka ett tredje (vi fick anmäla och betala där för tredje loppet)

Lopp 1 agility klass
Hmmm detta lopp var hel snurrigt, jag var övertaggad och hoppade av balansen 1 gång sprang av banan 2 gånger vägrade vippen. Hoppade av A-hindret ( efter två steg upp) Det som var bra var farten, och ett gäng hinder kombisar!

Lopp 2 hoppklass A
Kändes bra! och det bästa med loppet var att jag klarade slalomen på första försöket! Visserligen blev vi diskade, men både jag och Anna hade en bra känsla efter loppet, och det var då hon bestämde att vi skulle köra sista loppet också, och det var tur..
Lopp 3 Hoppklass B
Anna hamnade lite fel, hon kom tokigt från början så det blev lite stretigt, men vi hade några fina partier. Men efter lite tokigheter och några udda vägar kom vi i mål utan att ha diskat oss, vår tredje tävling och vårt första odiskade lopp "ever" en historisk händelse i min agility karriär;D
Lägger till vårt sista lopp så ni själva får se det med egna ögon! Anna och jag vart så stolta!Så vår första placering någonsin 6:a av elva startande, vilken grej!!!! visst ett ton fel men vi klarade av de "del mål" vi hade satt upp klara slalom och bli odiskade.

Publikstöd
Tror att jag hade den bästa publiken! Mattias Jacob Åke morfar Agneta Sanna Vilja Enja och farmor! Tack för att ni kom och titta och myste med oss. Jennifer och Melvin från Häverö BK lyckades bra och vann pris !!! Ylva och Indra fick inte till det riktigt. De hade ett fint lopp, även om Ylva valde att bli diskad ( Indra hade för bråttom på kontaktfältet på balansen) Kul att vi är fler som kämpar på, även om jag och Anna är de grönaste i gänget.

Inga kommentarer: