10 juni 2012

Sparbanksdagen en "Munther" dag

Korvgubbar och agility
Igår åkte blåa faran till Norrtälje och socitetsparken! vi stannade på vägen för att plocka upp Mellwin och hans tvåtassing Jennifer. Det var skoj för då fick jag sitta på passagerar golvet! Det var inte historiens bästa väder, men det var uppehåll den mesta av tiden. Vi stod tillsammans med Roslagens brukshundsklubb och vårt egna korvstånd! De i korvståndet sålde slut, och det var väl toppen!

Agility Rallylydnad och Freestyle

Anna och jag hade ju inte övat in något program så vi improviserade lite i Freestylen, det gick så där, men bättre ska det väl inte gå när man inte övat! Jag gjorde succe bland småbarn i allafall och jag fick tricksa lite med några små killar och flickor. Klappad blev jag minnsann och berömd, Anna fick prata massor med tvåtassingar.
Rallylydnad gjorde vi inte, jag kan men Anna snurrar till det med höger och vänster. Det var en tjej där som var super duktig på Freestyle, men jag tror att de tävlat också. Agility var det många som visa, och det måste ju endå vara den bästa sporten att kolla på även om man inte utöver sporten själv? Fart och fläkt och logiskt.

Korv här?
När Anna och jag visade agility sprang jag till korvståndet inte mindre än två gånger! Annars gick det bra, hade skaplig fart på den lilla banan och kunde nästan koncentrerar mig till 100%, Anna vet ju att jag är galet intresserad av barn och människor och alla människor var ju ssååå nära. Jennifer och Mellwin gjorde fint i från sig de också, och de hade ju ett gäng roliga tricks de också.

Munthers dag -en munter kille-
Sparbanksdagen har funnits i många år, och det var nog ett par tusen besökare även i år, tyvärr var det nog inte hundsporten som drog de flesta utan flickidolen Ulrik Munther, gud så små tjejerna skrek när han kom på scenen! När lillhusse var mindre hade han en egen idol, och han var på scenen han också nämligen "Äntligen hemma" Martin Timell, Jacob gillade verkligen att kolla när han byggde och fixa och skoja.
Häverö BK:s rockande par för dagen!

3 kommentarer:

Miqro sa...

Klart att du var populär bland barn och andra tvåtassingar, det förstår jag det! Jag förstår också att du sprang till korvståndet. Du har det väl som jag förstår jag? Får ingen mat hemma ;P Inte tillräckligt i alla fall....
Här är man rätt trött och nöjd efter två intensiva dagar. Utställning igår och agility idag... Nu är man väl värd lite skön vila va? Vi hörs och ses! Puss på nosen från Miqro

Unknown sa...

Ja varm korv är bra gott, fick en halv sån tidigare så jag tänkte väll att jag skulle få fler!

Markus, Roslagens Sparbank sa...

Hej!

Det verkar som att ni hade det trevligt på Sparbanksdagen. Vill ni läsa mer om vad som hände i lördags så finns det en artikel på Roslagens Sparbanks hemsida:

http://roslagenssparbank.se/sparbanksdagen

/Markus, webbredaktör Roslagens Sparbank