14 april 2011

kursdag och skogmys

Tass Tass
Hej hopp ytterligare en lyckad dag i ett mopsmix liv=) *suck^* gårdagen började lite lugnt, frukost vid 1100, jag traskade ur min korg vid 10 tiden...behöver min skönhetssömn;)

Lite halv dåligt väder var det , men vi får vara glada att det inte öser ner regn..(då gillar jag inte att gå ut!)

Senare när husse kom hem så blev det riktigt skojigt, hörde hur han pratade om skogen!!!
jag hörde rätt, jag Åke Anna Och Mattias drog i väg till skogs för att utforska "träsken" Min Anna såg lite rolig ut när hon fick hoppa från ö till ö...jag halv badade lite då och mest för att jag trappa tokigt och inte för att jag är tokig i att bada!




Anna tog lite bilder med sin mobil.



Vi strövade länge runt 2 timmar, jag håller mig ganska nära mina människor men Åke far som en skållad råtta!!! säkert 50 meter från oss i cirklar så då och då kommer han och retar mig!

På kvällen var det dax för hundkurs, på kursen skulle vi gå koppel promenix i par (typ 60 cm mellan oss hundar) det gick väldigt bra för mig jag skvallra och höll "leende" koppel hela tiden! sedan skulle vi köra sitt ligg och stå (Anna rörde sig i en cirkel runt mig) detta gick väldigt bra det med.
Vi fick extra utmaning (mitt skällande på nya hundar) på hem vägen fick jag gå med en helt "ny" hund, det gick fint..sedan kom en till "ny" hund och min uppgift var att skvallra..sådär gick det då..skällde till två gånger innan jag fatta att jag bara ska skvallra och inte skälla..vi jobbar på!

Idag så står lite hopp träning på schemat innan min Anna ska arbeta kväller, solen lyser så det blir nog en lyckad träning. Tass Tass

Inga kommentarer: