25 april 2011

Påsk och agility tillfälle 3

Tass Tass
påsk helgen har varit underbart underbar! på alla sätt och vis. Vi har fått vara ute och åkt bil till "morfar" då hängde jag lite med min kille Lukas en långhårig schäfer som är över tio år gammal! visst han hänger inte med i svängarna men han är cool.
Vädret har varit underbart så mesta tiden i helgen har vi varit ute i trädgården, på lördagen fick vi besök av en "ny" människa Yngve, han är visst bror till "morfar" han fick kolla in mig när jag körde några trix, jag gillar att visa upp mig (stjärnan i mig)  På söndagen vällde det in härliga människor då kom "morfar" Agneta Lowe och Elin hem till oss! Det blev lite röj då med, och självklart lite passivitets träning!
Vi hann även gå en sväng med min promenix vän Hubbe, han var så duktig hela tiden och vädret var perfekt om ni frågar mig!
Vi har hunnit med att hänga lite hemma hos Nelli, jag gillar det MEN Åke älskar det! Det är helt klart kul när det händer grejer!

Agility agility och åter agility
Finns det något roligare än att få fara fram över hinder in i tunnlar om och om igen? knappast om om ni frågar en mopsmix tjej som heter Alice Levander,!
Anna har byggt lite olika banor till mig, med hopp, däck, slalom och vanlig tunnel. Anna säger att vi ska vara mer strukturerade, vad det nu är??
Vi har övat mer på olika slalom ingångar ibland blir det riktigt knepigt, men jag behöver utmaning för att hålla mig motiverad! Husse byggde ett riktigt hopphinder med en del av en vävstol, han är fyndig min husse! Jag har en ovana som min Anna inte gillar..jag skäller gärna på hundar människor..men på LÅNGT håll??? jag vet inte riktigt själv varför, men jag gillar att hålla koll!

Puhh...ibland blir man trött!!


idag på kursen fick vi alla beröm=) vi körde lite olika kombisar jag gillade "rund" banan hopp hopp tunnel hopp hopp tunnel (böjda tunnlar) jag gjorde precis rätt full fart framåt utan att glo på Anna 5/5 på den övningen! jag ville bara fortsätta!! plattatunneln ska vi jobba mer på tar den inte varje gång så vi ska köra mer med hjälp ( nån som lyfter lite)  provade slalom ( ser lite annorlunda ut på klubben) gick jätte bra med 12 pinnar med Anna på båda sidorna!
Vi fick kolla på balanshindren gungbrädan, A-hindret balansbomen ingen av oss hundar hade några problem med vårat mod! sen är det viktigt viktigt att verkligen sätta kontaktfälten! så det ska vi träna på ! Vi kanske ska vara med på en liten tävling den 11 maj ( iallafall jag och Alice) visserligen kan vi inte alla hinder men prova på hur det känns när det är en hel banan och lite "nerver"=) det var instruktören som tyckte vi kunde vara med, så vi kör på skoj! och får hoppa över de hinder vi inte jobbat med! plattatunneln och vippbrädan... Ha det bäst så kör vi Tass Tass

Inga kommentarer: