7 april 2011

promenix drottning!


Många filmroller för en stor stjärna
  Tass tass
*håll i hatten*
det har varit riktigt läskigt att gå ut jag är rädd att flyga iväg med vinden!
Vad har jag att rapportera från mitt lilla hundliv?
*lägger huvudet på sned och tänker*
I Onsdag var vi på kurs, och med "vi" menar jag:

Jag (huvudpersonen)
Åke
Mattias
Anna

På kursens schema var det ytterligare ett pass med koppelpromenix, och lite stadga i sitt ligg och stå (mycket svårare ute!) Stjärnglansen var ett faktum, Jag gick som en liten prinsessa vid Anna och skvallrade om allt möjligt!
Camilla som ska träna Anna i ett bli en bättre hundförare, gav lite tips på hur vi ska försvåra det hela lite genom att göra tempoväxlingar och byta håll! Måste säga att det har Anna gjort med mig, men nu lär det bli lite mer av den varan.
Jag har ett konstigt problem dock *fnyser* jag kan inte tåla att andra hundar, speciellt då vi är på kurs och andra hundar rör sig nära ingången till kursstället! jag blir lite "tokig" och ska skälla som en bortskämde liten Chihuahua?

Camilla skulle hitta på en utmaning till oss nästa gång, hmm undrar ja vad det ska bli? säkert blir det något jätte svårt!

Anna och jag spelade in film tidigare på Onsdagen, kanske har ni redan kolla in den?

Anna tjatar hela tiden om vikten av att jobba med vardagslydnad, det är så lätt att glömma bort sig! och visst det är nog sant, men jag tycker mycket som Anna säger är sant.

Vi har kört lite slalom, Anna är så stolt jag kan springa slalom när Anna står 4 meter från ingången i slalomen visserligen har vi inte testat med 12 pinnar.
 Runt har vi övat på lite extra de senaste dagarna, det är lätt som en plätt. Anna brukar överraska mig på promenixerna genom att köra lite "runt" träd, buskar stenar vi kör inne också då runt lådor saker..ja allt möjligt!
Har ni sett min nya logga, det är meningen att den ska vara i början på alla kommande filmer! den övre bilden speglar bara mig som den enkla mopsmix jag är;P
Tass Tass 

min nya film logga´, snygg va?


Inga kommentarer: