3 april 2011

Nya utmaningar

Tass tass
Nu var det väldigt länge sedan Anna hade tid att skriva *suck* jag fick tjata med mina stora bruna vackra ögon! Sedan sist har vi hunnit med mera kurs, långa promenixer med trevligt sällskap och massa vardag.
Igår fick jag följa med husse och lillhusse till Norrtälje för att fira lillhusses kusiners pappa, det var roligt att följa med många små människor och  spännande djur som tycks leva i vatten?.

På kursen i onsdags var det "koppel träning" jag skötte mig tipp topp tycket i allafall min Anna. Lite tråkigt var det tyckte Anna då hon tycker att vår nivå på koppelpromenixera är tillräckligt bra, men det är alltid nyttigt med ovana miljöer och massa andra hundar.
 Vi fick i läxa igen..STÅ..tror nog att Anna har lite samma inställning till det där med STÅ *suck* lite tråkigt, men vi har tränat lite mer på det vid några tillfällen i allafall.

Något extra roligt är att agility kursen kommer att starta 2011.04.11 ska bli underbart att få köra lite mer på riktigt och att Anna får nån som "kan" som kan hjälpa oss att jobba på rätt sätt! GO GO GO

Idag har vi hunnit filma lite, bara en liten kortis om hur mitt trix "stå på tassarna" trix går. Anna blev så glatt överraskad i går vi har inte tränat på säkert 5 dar och jag har aldrig satt upp  baktassarna så högt på väggen och inte så "distinkt"..så igår så skulle testa lite lätt och förväntade sig att jag satte tassen på listen..men jag visade verkligen! kolla på filmen så kan ni se!

 I morse hann vi med en lång sväng med Jenny och min vän Hubbe det var härligt att komma ut och sträcka på benen och känna våren i nosen, visserligen var det lite vått men det är det värt när man får vara ute 2 timmar! Skällde lite "hårt" på en svart hund..det är något skumt med stora svarta hundar? det ska vi träna mer på...
luktar gott! skönt när snön försvinner!
Tass Tass

Inga kommentarer: