20 mars 2012

Hundcitat

Tass Tass här kommer lite små tänkvärda citat som min Anna gillar.
 Dagen har varit lugn, husse har varit hemma med oss hundar så en hel del tid har vi fått tillbringa ute i trädgården. Anna kom hem senare på dagen och vi tränade lite på ett nytt trick, nämligen lägga tassarna i kors.
Target
vi har inte kommit så långt, jag gör rörelsen när hon har target över min vänstra tass i morgon skall hon testa med en mindre target. Film kommer framöver.Må så gott och läs lite sköna citat jag diggar den om att lägga skulden på katten, vilken gillar ni?

”Älska min hund och jag vet att du är min vän”
Engelskt ordspråk


”Om du tror att hundar inte kan räkna, pröva med att lägga tre hundkex i fickan och sedan ge Fido bara två av dem”
Phil Pastoret


"Det gäller att inte bitas när en morrning räcker.Och gny inte när det räcker att se söt ut. Oavsett vilket fel du har begått skall du alltid få det att se ut som om det var katten som gjort det."
Stuart och Linda MacFarlane


”En hund skäller på någonting, resten skäller på honom”
Kinesiskt ordspråk

"Min lilla hund: Hjärtslag vid mina fötter."
Edith Wharton

"När en hund sträckt ut sig på ett ställe där man ofrånkomligen kommer att trampa på den,så kommer hans uträckta tass och ynkliga gnäll att få dig att tro att det är ditt fel alltihop."
Pam Brown

"De lockar oss att vara sprudlande glada och lekfulla utan att vi skulle ha en anledning till att vara det."
                                                                                                                                    Mari Gayatri Stein

"Det finns ingen som är så skyldig som en skyldig hund." 
Pam Brown


Inga kommentarer: