1 mars 2012

Perfekta tassar

Proffs träning

Igår åkte vi tillsammans med grannen till Husby-långhundra för att träna i den nya inomhushallen, platsen var ny men vår tränare var ett välbekant ansikte nämligen Malin Elfström. Perfekta tassar är den perfekta platsen att träna om man vill ha det torrt och ljust även om mörkret och blask är verklighet utanför! Värmen får man hålla med själv genom att ge järnet när man är ute på banan. Gå in på hemsidan www.perfektatassar.se så kan ni kolla in vad som händer och kanske boka in er!


Host
Anna var nöjd med min insats, men jag slängde i mig belöningen lite hastigt och kombo med lättsprunget underlag resulterade det i att jag fick små host attacker och stannade av lite på banan. Anna tror att det lite hade att göra med stress, att jag ville lite för mycket! Host attacker fick jag lite nu och då i våras när vi träna, över taggad trubbnos.  Men Anna tyckte jag lyssnade bra, även om jag tappar lite fart i svängarna (ska vi träna på extra) raksträckorna håller jag bra fart!  Sväng träning i lite olika situationer ska vi även lägga lite fokus på.

Köra traktor
Anna lärde in att jag skulle sätta mig snyggt på en traktor, det var lite kul. Anna lärde in det i slutet och tog några snygga bilder!

Mer proffs träning
Nu har vi tre datum inbokade med Malin Elfsröm! 28 mars 11 april 25april, härligt!

1 kommentar:

Miqro sa...

Vi såg traktorn. Jag fick inte prova den men nästa gång kanske? OJ vad det var roligt att köra agility igen!! Men vi blev trötta, båda två. Matte säger att vi måste prova på att tävla i år. Jag håller tummarna för det men först måste vi träna på slalom. Det är det svåraste... Vi hörs! Nospussar från Miqro