13 mars 2012

Paus med Fredrik Steen

Paus

Tass Tass nu har då Anna hittat på något fasligt tråkigt, riktigt tråkigt.

Paus, eller en oändligt långtråkig rast.Sist när vi var på onsdags träning hade jag verkligen ingen gnista inte ens när Anna tog fram belöningsskålen, Anna hade det lite på känn då jag har gått in i mitt första löp för året. Jag blir lite deppad i mitt sätt att  vara, jag drar mig undan ligger lite för mig själv svansen hänger som om den var utan styr kraft eller halvt död eller nått..

Tillfälligt

Tack och lov brukar depp perioden bara vara i par veckor, sen vänder det och svansen ligger kringlad över ryggen i stoltaste mops ordning. Det var nu mitt i mitt depp Anna kommit på att testa Fredriks Steens idee om att låta hunden..det vill säga mig, bara få vara hund i en period. Det Anna menar med det är att vanlig träning utgår, bara grundläggande nödvändiga kommadon som hit stanna kom..hundliv på basic nivå! Jag har lite svårt att låta bli, jag lyssnar noga då Anna samtalar med husse eller lillhusse..lyssnar efter ord jag kan. Anna ser det då jag lutar huvudet både åt vänster och höger..Anna har någon tanke om att jag får semester och låter hjärnan vila lite, så jag ska bli lite mer hundig..och samtidigt hungrig på träning när hon slutar med pausen,rasten vilan eller vad hon nu vill kalla det.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: