25 mars 2012

Österåker rockar!

Tass Tass
Idag gick blåa faran till Österåker, det var jag Anna och husse som åkte medans lillhusse och Åke stannade hemma. Först krångla det lite då vi inte hittade till ridskolan, att vi inte hitta rätt hade visst att göra med att Anna picklade fel på GPS;en. Väl framme kände jag i hela kroppen att det var något skoj som väntade bakom hörnet, eller rättare sagt inne i ridhuset.

Small på papper
Nu är det klart, sista mätningen så nu står det i min lilla tävlingsbok att jag fortfarande är en liten skit som får tävla i Small klassen i agility! *puhhh* ibland var jag ute och tittade lite men emellanåt låg jag fint i buren och vilade. Inte en massa skällade, jag var exemplarisk!

Loppen
Två lopp av två möjliga var jag anmäld till, först ut var agilityklass. Banan var enkel men det var några hinder som jag inte sett på mycket länge! Balansen och gungan, Anna trodde jag skulle tveka mer på gungan efter det långa uppehållet, men icke! Jag höll god fart och försökte flyga, och det var faktiskt det enda felet jag gjorde. Farten är inte optimal men Anna är jätte nöjd med min följsamhet och jag uppfyllde hennes mål med tävlingen i dag 1 odiskat lopp med så få fel som möjligt.
 Placering 8 av ca:35?

Hoppklass
Starten blev lite rörig, och jag faller ut lite väl mycket på andra hindret men blir så när Anna inte hjälper mig tillräckligt men stolt över två felfria slalom passager idag!
 Anna är inte riktigt förberedd på att jag ska få sådan fart in i tunneln, därför blir hon lite sen på att styra och jag tar fel ingång. Loppet i övrigt är vi nöjda med, och platten funkade trotts att vi inte tränat på en sådan sedan i höstas. Nu ska vi in och anmäla oss för fler tävlingar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va duktig du är :-)
- Oscar Hund

Micke sa...

Alice du får be husse bygga en bräda att träna

Miqro sa...

WOW vad ni är duktiga! Hoppas att vi slipper tävla mot er... ;P
Du är ju suveränt duktig på alla hinder och vi är framförallt imponerade av din slalom!
Sen måste jag ju tillägga att du har en duktig matte också. Hon verkar ha koll på läget till skillnad från vad min har för det mesta... men man kan ju inte få allt ;) BRA jobbat båda två!!