11 april 2012

Proffs träning och trögstarter

Tass Tass

Kvällens väder var inte det bästa tellus kan bjuda på, men regn slapp vi iallfall på Malin träningen uppe på Häverö BK.

Anna är nöjd, men inte helt. Jag har fått för mig att slöstarta, och kör inte på Annas start signal, jag sitter kvar och spanar runt luktar lite på marken och är allmänt slöstartad. När jag väl kommit igång på banan är det ok fart och följsamhet och bara Anna visar tydligt så tar jag i regel rätt väg, slut spurten tar jag i som mest. Annas tänk om mitt slöande är följande:


För lite start träning.


För dålig fart på henne själv.


Dela upp träningsbanan och spontan belöna mig mer oväntat.


Anna är inte så orolig, då vi tävlat har jag bara slöat i en start. Hela grejen med tävling blir ju lite mer extra alla är mer på G. Men vi ska fram till nästa Malin träning om två veckor försöka jobba lite med de pussel bitar som Anna tror är nyckel till mer glöd.

Bilderna är från tidigare i dag då vi besökte skogen då min Pinscher bror Åke fick spåra lite.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: