22 september 2012

Olandstrakten, we still can do it!

Historisk dag
 
 
Den lilla vägen
 
Jo, det var en gång en underbart söt och kaxig liten mopsmix som med trevande små ben började en nybörjarkurs i agility (2011), Alice och hennes människa kände "det här är kul" 
en fortsättnings kurs blev given för de två (2011), sedan föll det sig så att de halkade med på Malin Elfstöms träningar och kände " det här är ju riktigt riktigt kul".
 huxflux har de nu  tagit ett steg upp, ett helt steg upp i 2.an, både i agility och i hoppklass. Målet för året hade satts till 1 pinne, och nu står de här med sju pinnar(2012).
 
fortsättning följer....
 
 
                         Blött och ovisst
 
Grå himmel och blött om tassarna, färden gick mot Alunda och Olandtraktens BK. Blåa faran gick som tåget och någon halvtimme innan första banvandringen var vi på plats. Banan såg perfekt ut, två balanshinder A.et och balansen det var en kort slalom (bara 8 pinnar!) Anna var endå lite orolig då jag varit lite "deppig" inför löpet som är på G. Men inget att deppet syntes till under mitt lopp, jag gav nästan allt jag hade, och demonerna trampa jag till! Anna tog det extra lugnt med balansen som låg som hinder nr 2 på dagens banan, hon ville verkligen att jag inte skulle missa. Idag hade vi även turen att starta bland de sista, det gillar Anna då vet hon lite hur världen ligger och kan försöka anpassa sig till förutsättningarna. När vi kommit i mål, fick vi veta att vi låg etta! och etta blev vi, och vår jakt på pinnar i Ag 1 är nu ett minne blott. Skönt, nu är vi ett klass två ekipage fullt ut!

Nästa mål har vi inte spikat än, men det vi vet är att nu blir det tufft.
 
Klicka på länken om ni vill se vårat snygga lopp:

 
 





3 kommentarer:

Gun sa...

Stort stort Grattis till er båda!

Anonym sa...

Stort grattis till uppflyttning!!

Unknown sa...

tack vi är glada!