18 oktober 2012

Löper inte precis maraton

Men löpet är igång...
dripp dropp..
 
Som Anna har väntat på att mitt löp skall komma igång, jag har ju varit lite vajig i formen, jag blir lite loj och disträ när det är löptider, och inte den snabbaste hunden. Anna har väntat och väntat, och nu har drippdroppet kommit igång. Här har det varit ganska så "sisodär" Anna har jobbat på kvällarna, och dagarna går mest åt att rasta lillesyster Estelle *suck* får väl nämna hennes framsteg, hon har lärt sig både snurra sitt vacker tass och ligg, och rulla är på G. Hon är som mig snabbtänkt och lätt tränad! Anna har liksom som med mig "klickat" in henne i rätt tänk. Önskat beteende "klick" och belöning, alltid minst tre repetitioner och inte längre än 3 minuters träningspass. Jag får vara med jag också, har lite svårt att hålla mig, men Anna tycker det är bra träning för mig att bara få sitt med och vara passiv (nåja, passiv och passiv) Åke han får också vara med på ett hörn, men inte är han den "vassaste" kniven i lådan, men han är vass när det gäller att spåra och såna dära "primära saker".
 
 
Pengar till Klubben HBK
I måndags var det riktigt skoj, de från klubben hade frågat Anna om inte hon kunde  representera klubben när det var dags att ta emot bidraget från Roslagenssparbank.
 klubben fick 15000 till att kunna installera belysningen till vår grusplan. Anna och Pernilla (agilitykompis och granne) och jag fick ta emot blommor och hela kalaset på Folketshus här i Hallstavik.
 Jag visade upp lite trix, sitta fint med godis på nos, slalom och backa runt och "pang". Jag var lite busig och ville sniffa runt lite på alla gubbar, och så kände jag lukten av tårtorna. Anna hade lite överseende med buset, hon vet hur jag är inför löp! Jag tror de gilla mig i allafall. När det var dags för tårta fick jag tillfälle att öva på passivitet.
klicka på länkarna för att se trixen jag visa:
 
 
Hur ska det gå?
Malin Elfstöm kommer till klubben på tisdag för att träna oss i agility, Anna tycker det är lite bråkigt att jag just kommit in i löpet, men hon hoppas att jag kommer att ha lite styr fart. Det känns som en hel evighet sedan Malin var och träna oss! och lite så är det, sist var jag ju en klass I hund, nu har jag kommit i klass II OCH tagit en härlig pinne i hopp II.an! Vi har under de senaste veckorna inte tränat alls, så det är verkligen på tiden.

Inga kommentarer: