23 oktober 2012

Lyx med Malin Elfström

Lite fart på Tarzan
Ikväll har vi haft det underbart roligt, hela vårat agilitygäng från klubben HBK det var  jag, Anna, Ingrid, Tintin, Pernilla, Nellie, Jennifer och Mellwin. 
 
Husse räknas inte riktigt än in i gänget, men snart när Estelle vuxit till sig lite och får börja leka med oss stora hundar igen. Estelle hussarna och Åke värmde soffan hemma i Hallstavik denna kväll.
 
Ingrid var så fyndig och kom på den briljanta idéen att få till en Malin träning inomhus  hos Niina och Kenth Svartberg i Alunda, Ingrid har verkligen sina ljusa stunder. Perfekt underlag, ingen vind, inget mörker inga skitiga hinder eller smuts på tassar bara ren och kalasbra agility.
 
Malin Elfstöm -lyx-
Alla vi i gänget uppskattar verkligen den fina möjligheten att få träna för en landslagsförare, och hon är så enkel rak och tydlig! Vi fick träna på flera varianter och på slutet blev det även lite kontaktfältsträning.
 
"Det är bara att springa" eller?
 
Anna måste verkligen försöka släppa hennes känsla av att jag springer långsamt, hon påstår ibland att hon "inte tänker på farten" men ärligt så ser jag på henne att när hon hamnar före mig  så väntar hon in mig, och inte litar på att jag satsar allt jag har för att komma ikapp henne. Anna är lite tidsfixerad, alla lopp måste hon se hur tiden ligger även disk lopp husse filmar då klockar hon själv och jag blir lite halv trött på henne. Till och med Malin tycker att jag har fart, och att jag ibland kan ha fördelar att inte ösa hela tiden. Jag säger "hallå" vi har  8 pinnar och då kan man inte vara en snigel. 
 
Tränings filmsnutt
 Andra hindret på denna träningsbana har Anna ganska stora problem med att hålla koll på armar och rätt steg, det ser ju super busenkelt ut när "alla" andra gör det. Som ni ser är jag utrustad som värsta Tarzan, Anna är väldigt lättad över att jag klarade av att gasa på lite även om jag fick ha kläder på mig. Förstår ju att de som har hallen inte vill att en löptik ska smitta hela rummet, och mellan mina pass var jag förpassad in i min bur. Lite bättre fart mellan hindren hade kanske inte skadat men vi är endå nöjda! Alla val i handlingen blir så mycket mer tydligt när Malin är med, man önskar att man hade en minimalin att ha i träningsväskan som man kan dra fram när det går trögt. Vi hoppas på att få möjlighet att träna många fler gånger för Mailn i vinter, inomhus och känna doften av konstgräs och lyxen av ren agility. 

Published with Blogger-droid v2.0.6

Inga kommentarer: