30 juni 2012

Ready Treat

Ny belönings pryl
Igår kom Anna hem med en ny spännande sak, en liten maskin! Först tyckte jag den lät lite konstigt när det plötsligt öppnade sig, men efter ett par repetitioner så blev den mycket mindre läskig, varför? jo den lät lite, men snart fattade jag att ljudet "gav godis"  Nu på morgonen så serverade Anna min frukost genom att använda "Ready Treat" och jag fattar perfekt.

Anna hade fått köpa den av Estelles matte Gun, då hon hade köpt den mer avancerade Manners Minder, den är betydligt mycket större och den har fördelen att den fyller på sig själv och mycket mer som tvåtassingarna kan styra. Ready Treat måste Anna fylla på efter varje gång, men enligt Anna är den utmärkt för oss, och nu kan jag inte självbelöna mig, då kan Anna koncentrera sig på det vi lär in och inte att jag skall komma åt belöningen vid fel tillfälle.

Anna tycker det är kul med nya prylar, och jag får en känsla av att denna lilla enkla Ready Treat kommer följa med oss på både agility freestyle och lydnads träning. Kommer rappotera hur det går framöver!


belönings hjälpmedel ready treat
http://shop.clipandgoagility.com

2 kommentarer:

Gun sa...

Va roligt Att du gillar din leksak...matmaskinen. Trevlig med tvåbenta som förstår vilka nöjen man ägna sig åt...vi ses på banorna. Hälsar Sussie med flock.

Miqro sa...

Vilken spännande grej! Fast känns det inte lite tråkigt att inte kunna tjuva till sig en liten godbit nu och då? ;) Å andra sidan kanske du får en mer avslappnad matte som inte behöver säga nej lika ofta... Hmm... Ser fram emot att höra hur det går med den där!

Angående agilityn så har vi inte tränat eller tävlat på ett tag nu. På onsdag ska vi tävla i lag i Gävle. Det får bli genrep inför Slottshoppet på söndag ;) Ja, vi såg att det var många som skulle vara med. Spännande! Synd att vi inte anmälde till fler dagar... Fast det kommer fler tävlingar. Ska bli kul att ses igen! Ha det gott!
Puss på nosen <3