23 januari 2011

Befästa!

Tass Tass


Idag har jag inte tränat så mycket på några trix, självklart har jag gjort några! Trix som:
snurra, rulla, sitta fint, pang du är död och såna dära lätta grejer;P


Tidigare idag gick jag på en ganska lång promenix runt 2 timmar var vi ute, vi gick en sväng med min "gå" kompis Hubbe och hans trevliga matte. Hubbe håller på att lära sig gå fint i koppel, och inte dra så mycket. Det är bra att gå med honom då får jag träna på att inte börja skälla, och sånt när jag har lite extra störning.


Jag har tränat lite på att befästa stanna, och det är lite knepigt! Anna går och jag följer fint med i koppel, så medans hon fortsätter att gå ger hon mig kommandot stanna!, knäppt men jag börjar fatta och försöker verkligen att stanna fast kopplet drar lite. Min ägare gör likadant för att befästa sitt, hon säger sitt men drar lätt i kopplet, jag börjar bli ganska säker!


När hon ger mig ligg, samma sak! Ni kanske ser mönstret?
Ibörjan är det svårt men man lär sig ganska snabbt, visserligen är inte alla ni där ute en fin blandismops men klarar jag av det så kan ni!


En ny hund bekant har jag träffat idag! Hon verkar snäll och super duktig på agility! Hörde att hon tävlat lite i sin ungdom, nu får hon bara lära sin ägare hur man gör. Min ägare var lite snäll och lånade ut agility boken till hennes nya ägare så snart blir det nog fart på träningen. Kul att kanske få en tränings kompis?


I morgon planeras en ny film! Kolla gärna in den...

Tass Tass



                                                                             Jag och lillhusse Jacob har kul!



4 kommentarer:

Maria sa...

Hej

Vilken fin blogg ni har :)

Som du såg på fb så blir det en till liten till sommaren :)
En liten pojke beräknad den 11 juni.

Vi hörs
Kram Maria

Unknown sa...

Tack!
Verkligen grattis! vet ju att ni vill ha en stor familj=) vi håler oss till 3 men med lite fler hundar!

Anonym sa...

Jag ska följa dig i bloggen, du är så duktig Alice. Själv hoppas jag att min nya matte ska lära sig agility för det är jag bra på./ Din nya vän Ella

Unknown sa...

Det kommer att gå kanon!!! nu får vi vänta på att snön försvinner! GO GO Ella!=)