22 januari 2011

Vardagsträning

Tass Tass


Kalas


Idag har jag fått  träna på att vara lagom social, det var lagom lätt! Svårighetsgraden var en stark 8/10 vi var på kalas. Många kanske inte ser svårigheter med att gå på kalas men jag som är en ovanligt social typ måste lära mig att behärska mig.
 Både jag och Anna var nog ganska nöjda med en stark 8:a. Barn är härliga varelser som tycks vara lika benägna att vara översociala som en mopsmix på 1år och 4 månader. Kalaset vi var på var för lill husses kusin Alva lilla tjejen som inte är så liten längre. Jag fick börja med att vara kopplad så att jag inte skulle hoppa på folk, när jag lugnat mig fick jag gå lös, och hälsa med lagom "glädje" det var roligt men trött blev jag och sov länge efter att vi kommit hem.


Skogen


Igår var vi på en härlig skogspromenix, det var jag Anna Mattias och min vän Åke. Våra människor såg förstås lite roliga ut när de var lite tunga och sjönk ner i snön. Vi Åke och jag sprang och hade inte några problem! Vi fick öva på att stanna och Anna började lära mig kommandot runt, enligt henne är det visst bra att kunna det när man skall jobba med agility. Anna lockade mig runt träd och när jag gjorde det sa hon helt enkelt "runt" det gick väldigt bra! Självklart tränade vi mer på inkallning, jag kan det ganska bra! men Åke har inte kommit lika långt som mig än i sin träning MEN..han är ju bara 5 månader.


Tass Tass

 Åke min kompis och flockbror
                                                                                                                                        

Inga kommentarer: