19 januari 2011

Passivitet

Tass Tass


Idag har jag fått öva på att "bara vara" vilket för mig är väldigt svårt! Jag har sedan jag varit liten haft stora bekymmer med alla människor som finns i vår stora värld. Jag vill hälsa på alla och gärna hoppa upp och slicka på allt jag kommer åt, min ägare Anna har en annan åsikt.

Bättre
Nu kan jag med viss svårighet behålla fokus på min ägare, men måste öva på att "hålla" mig längre.
Vi skall framöver gå MINST en kväll i veckan till min människas jobb, och öva på att "bra vara". Anna skall öka kraven varje gång, idag klarade jag nästan 15 min, innan jag fick köra några av min konster. När jag var liten hade väldigt svårt att ens gå förbi en annan person, trodde alla älskade mig mest i världen.


Promenaden

Stanna
Under vår kvälls promenix övade jag på stanna, min ägare sa det samtidigt som hon fortsatte att gå, jag klarade det ganska bra, så det ska vi öva mera på.


Gå fint
Gå på vänster sida och hålla koll på Anna.




Nu tar vi kväller och jag lovar efter kvällens övning kommer jag sova djup nere på kuddarna i soffan.


Tass Tass

Inga kommentarer: